[Epitesz-barkacs] 1W Luxeon

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Okt. 25., V, 17:43:47 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> mi lenne pl.
> ha egy kondi nélküli félutas (1 sima dióda, nem gratz ) egyenirányítóra
> kötöm,
> akkor már csak 50% lenne a kitöltési tényező (minden második félhullám
> kimarad) akkor már pl. a 25mA helyett már akár 40-50mA-rel is
> megzavarhatnám?
>
> mindenféle IC nélkül?

Sima led jól bírja az ilyesmit, de ez a luxeon eléggé spiccen van. A kis
területbe egy valag led van beintegrálva, és jó alaposan melegszik.

Van neki egy nyitófesze, diódaként viselkedik ugyan tehát, de nem
merőlegesek a görbék a sarokpontból kiindulva, tehát a nagyobb áramhoz
nagyobb fesz tartozik lényegesen. Ezért aztán az impulzusüzem átlagárama
ugyan lehet, hogy nem nő meg, de a disszipáció igen, mert amikor van áram,
akkor nagyobb a fesz.

Szóval bírná, ha lejjebb vennéd az átlagáramot, ugyanakkor villogna, mint
a fene, nagyon kellemetlen lenne.
Nem igazán értem, miért kellene így csinálni. Nem igazán célszerű a
műszaki tartalom jelentős kárára spórolni.