[Epitesz-barkacs] 12 fuvoka berettaban cumizva

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Okt. 27., K, 07:55:53 CET

Pataki István wrote:

> Nyilván nem 12 fúvókánál, de ha meg vagy szorulva, egynél biztosan
> működik: finoman megkalapálod szemből, hogy zömüljön az anyag, aztán
> különböző méretű tűkkel a varrókészletből, a tűt egy kombinált fogóval
> megfogva, tetszőleges méretűre lehet tágítani. Egy rendes árral még az
> eredeti furatátmérő fölé is kitágítható, szvsz.

Nem is rossz ötlet ez a zömítés. Ezek sárgarézből vannak, szerintem
engedne a "csábításnak" az anyag. A tágításban már inkább a fúróra
szavaznék.

Most nekem is eszembe jutott egy megoldás: pontozóval körbe lehet
pontozgatni a lyukat. A pontok körül az anyag szétfelé igyexik, tehát a
lyuk kisebbedne. Aztán kéne megütögetni, végül a megfelelő 0,7 körüli
fúróval kalibrálni hátulról az akár teljesen is összezárult lyukat.

Csak egy alkalmas alapszerszám kell hozzá: egy satuba fogható vasdarab,
amiben pont olyan menet van, amilyen kell a fúvókához.

Én bizony - ha már úgyse lehet a földgázos fúvókákat használni -
nekiugranék. Az csak előny, hogy több van, mert állítom, hogy már a
második is jobban sikerül, mint az első, a többi már egész jó lesz, és
hamarabb megy majd, mint az első.