[Epitesz-barkacs] építési engedély, lakhatási engedély

Zsolt epitesz1 at telectronic.hu
2009. Okt. 29., Cs, 14:03:23 CET

hali

tudja valaki, hogy miért lett olyannira sürgős a hivatalnak, hogy lakhatási
engedélyt adjon nekem ?

kórisme :

2000-ben kértem építési engedélyt.
el is kezdtem az építkezést.
aztán eljött a 2005 és az engedély lejárt, a ház nem vala készen.

gondoltam meghosszabbítom, erre azt a választ kaptam, hogy ahova szólt az
engedély ott mostmár nem lehet építkezni és inkább kérjek lakhatási
engedélyt a már meglévő részekre, mert az engedélyt nem lehet hosszabbítani.

így is tettem, de a keménykedő kéménykedőkkel meggyűlt a bajom (inkább
meggyúlt volna :), így aztán keringve és magasról pottyantottam az egész
lakhatási engedélyesdire és nem mentem utána a dolgoknak, hiszen eddig is
laktam a házban ami félig meddig elkészült.

aztán most több mint 4 év múlva jön egy levél, hogy tényállás tisztázás
miatt felkeresnének, és a levél alján egy számomra ismeretlen aláírás.

berobogok a tanácsba, ahol kiderül, hogy az az ügyintéző akihez utca szerint
tartoztam, az megszűnt és egy másik vette át az ügyeket.
én rákérdeztem, hogy esetleg nem véletlenül az ingatlanadó miatt lett most
felpiszkálva a szamóca ? azt mondta, hogy ő szeretné a ráhagyott örökségeket
rendbetenni.

30 napon belül adjam be én a lakhatási engedély iránti kérelmemet...

aztán jönnek az érdekes dolgok,
kb. az sem érdekli a hivatalt, hogy készen van-e az épület, csak legyen
papír a kéményről meg a közművekről.

azt mondták, hogy a lakhatási engedély megadása után előírják nekem, hogy
vakoljam be a házat és a teraszon legyen korlát, na de addig nem lehetne
kiadni az engedélyt amígy nincs rendben, nem ?

mondom, még azért elég sok munka hátra van, nem baj hozzak a kéményről
papírt és kész.

szóval mi lehet ez a hozzá állás a hivatal részéről ?
nekem úgy jött le a dolog, hogy tök mindegy mi van, az sem számít ha ház
sincs, csak legyen lakhatási engedély...

ami még érdekes lehet, ahol vagyok az M3 övezet, lehet, hogy akarnak valamit
építkezni, de előtte minden félbehagyott ügyet le akarnak zárni ?

szóval teljesen tanácstalanul állok az események előtt.