[Epitesz-barkacs] brico

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Sze. 1., K, 16:48:14 CEST

SZIGETI Szabolcs wrote:

> Mennyire használható egy ilyen készülék? Elég a 80 A? Régóta szemezek
> ilyesmivel, és ez az ár már meglehetősen elfogadható.

Attól függ, mire. Én arra használom, hogy ha itt-ott meg kell heftelni
valamit, de nem olyan fontos, hogy valami iszonyat esztétikus meg
műszakilag csúcs legyen, és nem a műhelyben kell, akkor ezt használom.
Nyilván nem fogok pl olajtartályt hegeszteni vele, mert ugyan meg lehet
csinálni, de baromi többletmunka igénye lenne. Erre a corgonos huzalos
gépet használom. De pl sátorváz, nagy trafó vázba hegesztése, kerítés...
teljesen alkalmas.

Még a 2,5-ös elektróda leolvasztásához se muszáj maxra tekerni. Nagyon
kicsi áramokkal is képes ívet tartani, pl 10A-rel is. Van vagy 80V
üresjárási fesze, és kb 160A a zárlati árama. (Ez valszleg abból adódik,
hogy pwm-es, és a min impulzus-szélesség alulról korlátos).

Kellemetlen tulajdonsága, hogy a szűz elektródával szarabb ívet húzni,
mert a 160A szépen odaragasztja, szóval gyufagyújtás-szerű mozdulat kell
hozzá, hogy sikerüljön ívet fogni vele, de ha már ez megvolt egy
rutilos-szerű elektródával, akkor a tölcsér alakú salak vezet annyira,
hogy a következő ívgyújtás már érintésre egyből sikerülni fog.

Ha megvan az ív, azt roppant stabilan tartja.

A ventillátora elég légcserét csinál benne ahhoz, hogy a ráírt értékek ne
legyenek igazak. Vagyis a különféle áramokat nem addig bírja, ami rá van
írva, hanem gyakorlatilag folyamatosan. Műszakilag bele lehet gondolni,
hogy ha ekkora huzat van odabenn, akkor a pici alkatrészek melegedési
időállandója 1-2 perc lehet, tehát az állandósultközeli állapot jó gyorsan
előáll. A hegesztésnél szokványos bekapcsolási időarányokat anno úgy
szabták meg, hogy azért a bekapcsolási idő meglegyen egy nagyobb elektróda
leolvasztásához szükséges idő. Ez a kis cumó szerintem már 2 db 2,5-ös
elektróda leolvasztásával eléri az állandósult hőmérsékletet belül. Ez nem
érződik a kijövő levegő hőmérsékletén. Én igaz, hogy hidegebb időben, de
egy marék elektródát olvasztottam le vele szinte folyamatos hegesztéssel.