[Epitesz-barkacs] allvanycsavar

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Sze. 3., Cs, 16:25:08 CEST

szepygab at gmail.com wrote:

> A cserélt nyílászárójú (és a hőszigetelt) épületekben kötelező
> tartozék kéne legyen a higrométer. Persze figyelni is kell ;-)

Valamint egy jól felkészült szakember, aki képes arra, hogy nagy
biztonsággal meg tudja mondani a fal minden pontján, hogy a legvadabb
kinti hidegben hogy alakul pl bentről kifelé menet a falban a hőmérséklet,
ezzel a harmatpont, és ehhez odarajzoolva a tényleges rel. páratartalom.
Ha minden körülmények között a rel páratartalom alatta van az adott
pontban a harmatponti hőmérsékletnek, akkor nincs baj. Méghozzá az északi
fali kamra alsó sarkában sincs baj, meg a fürdőszobai külső fal alsó
sarkában sincs.

Na ez meglepne, ha ez szokásos lenne bárhol is, hogy ilyet terveznének.
Pedig az amúgy is jó hőszigetelőképességű falaknál ez fontos lenne,
mielőtt eps-t raknak fel. (Ha tévedek, és ma már az építészek mindenféle
okos programmal ezeket megnézik, akkor nem szóltam. Tényleg, megnézik?)