[Epitesz-barkacs] allvanycsavar

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Sze. 3., Cs, 21:45:23 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2009.09.03. 17:23:27 +2h-kor írta:

> Találtam a neten egy, a vályogról szóló elég részletes leírást, abban
> mindenféle dologról esik szó, majd abból megpróbálok kiokosodni.
>
> http://www.muszeroldal.hu/measurenotes/valyog.pdf
>
> Van benne mindenféle más adat is.

viszont nem találod meg benne a
Meszes talajstabilizációt (4%) alkalmas anyagai: agyag, .....

azaz az útépítéseknél megszokott trutymákból
készítesz vályogtéglát, a kiszáradás után soha többet nem tudod
vízzel összegyúrni :-)

csak az építéstudomány ezt nem vette észre 150év alatt sem,
emiatt roggyannak meg az vályogházak, ha feláznak,

és mindössze 4% meszet kellene belekeverni, és
nem roggyanna össze a vályogház....