[Epitesz-barkacs] konnyuszerkezet es szel

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Sze. 6., V, 15:23:20 CEST

Acs Gabor  <agabor at electrodesign.hu> 2009.09.06. 14:03:58 +2h-kor írta:

> Épp tegnap este a Discoveryn volt az a műsor, amiben mindenféle
> 'tragikus' videofelvételeket mutatnak. A kölykök elmentek viharvadászni,
> és lefilmeztek egy 4-es erősségű tornádót. Teljesen úgy nézett ki, mint
> a horrorfilmeken amikor kevereg egy olyan hatalmas, felhőszerű valami, a
> házakat úgy tépte szét, mintha rendesen felrobbantak volna.
>
> Aztán jött egy másik felvétel, amerikai katonák készítették vízalatti
> kisérleti atomrobbantáson. Ilyen érdekes jelenséget még nem láttam.
>
> Szerencsére :( Egyiket sem szeretném, hogy a földgolyónknak ezen a
> részén megtörténjen.

a szomszéd utcában egy 8mx1,8m -es ( 3 szarufa ) tetődarab cserepestől
(gondolom viharkapocs volt mindegyik cserépnél, mert mindegyik cserép
a helyén maradt ) kb 50méterrel arrébb landolt (ez kb EF2 lehetett)
~~~~~~~~
EF1 (mérsékelt), szélsebesség: 138–178 km/h – a háztetők felszakadnak, ajtók leszakadnak, ablakok betörnek, a mobil házak felborulnak.
EF2 (nagy), szélsebesség: 179–218 km/h – a tetőszerkezetek leszakadnak
~~~~~~~~
a mi utcánk "arra felé eső oldalán" a gerinccserepek (amik mindegyikét leszögeltek)
a szögekkel lefogva függőlegesen álltak

a mi utcánk "mifelénk eső oldalán" viszont kevesebb kár történt