[Epitesz-barkacs] csavar

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Sze. 8., K, 12:20:59 CEST

Palasik Sandor  <palasik at mail.datanet.hu> 2009.09.08. 10:09:17 +2h-kor írta:

> Üdv mindenkinek!
>
> Van egy elektromos kapunk, amiben szétszakadt egy csavar, ami a motort
> kötötte a menetes orsóhoz. Először beletettem egy sima M5 csavart, de csak
> kb. fél évig bírta. Az eredeti is az volt, de spéci abban az értelemben,
> hogy 24 mm hosszú részen nem volt menet rajta, csak az utolsó 6 mm-en.

én úgy oldanám meg, hogy egy 5-ös fúróval átfúrnám, úgy, hogy a tengely másik végén
jöjjön ki a fúró.

így átfúrva már egy 5ős sima drótot tennék bele, amit könnyebb is lenne cserélni
(kb ilyen drót van a gumikerekes siklócsapágyas betonkeverő tengelyvégében is)

> Nézem a netet, de ilyesmit nem látok katalógusban, úgyhogy az egyik kérdésem
>
> ez lenne, hogy hol érdemes ilyet keresni Pesten, a másik az, hogy milyen
> anyagú csavar lehet ide jó? Nem vagyok benne biztos ugyanis, hogy a végig
> menetesség volt a fő gond, lehet, hogy az anyaga nem volt elég strapabíró,
> de nem értek a csavarokhoz.

vagy fölfúrnám 6-osra, és betonvasból vágnék le egy megfelelő darabot,
az jobban bírná a nyírást