[Epitesz-barkacs] rézspirál vagy más?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Sze. 8., K, 22:06:52 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> emlékeim szerint az átfolyó gázvízmelegítőnél a gázlángot megvezető
> oldalsó fémlemezen spirálisan lentről felfelé rézcsövön megy a hidegebb
> víz a lemezes hőcserélőhöz.

Így van, de annak nem az a célja, hogy itt is melegedjen már vmennyit a
víz, hanem ez a lemez határolja a tűzteret, a csövön folyó víz meg lehűti
ezt a lemezt. Itt a vízbe szerintem olyan kevés hő megy bele, hogy ez
szinte jelentéktelen.

> lenne egy 100-as átmérőjű korr. acél cső, ehhez hogyan biggyesszek
> hozzá rézcsövet?

Keményforrasztással lehet, hogy sikerülne.

> vagy hogyan lehetne belül 100-as, kívül 130-as csövet összehozni,
> hogy a vékony palástban víz mehessen? ( régen a fatüzeléses

Nehezen.

> füdrőhengerhez hasonlóan )  Létezik valamilyen "átmenőidom",
> ami pl. 100-ról 120-ra bővítené?

A régi fürdőhengerekben ugyan ez működött, két koncentrikus henger, de
azért ez mégis tök más. A belső az füstcső volt gyakorlatilag. És persze
ez szabad kifolyású volt, szóval nem lehetett a hálózati víznyomást
ráadni. Gyerekkoromban az első ilyen, amivel találkoztam, még rézből volt!