[Epitesz-barkacs] Off - kis net oktatas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Sze. 9., Sze, 08:44:47 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> a "mi falunkban" az ELMÜ oszlopain nincs kábeltv vagy telefondrót
> hanem önálló faoszlopos kábel (telefon megy)

Ez errefelé is megvan részben. Az az oka, hogy régen a matáv a saját
telefonvezetékeit előszeretettel rakta külön oszlopokra. Meg tudom érteni,
mert a régi villanyvezetékek (szabadvezetékes módi) marhára nem voltak
biztonságosak, másrészt az elmű az oszlopbiztik miatt elég gyakran mászott
fel az oszlopokra, szóval a telefonkanócok nem voltak biztonságban.

Itt most az a fura szitu van, hogy vannak a faoszlopok, rajtuk a
telefonvezetékek, meg vannak az utca másik oldalán a villanyoszlopok,
rajtuk a kábeltv kábelei olyan másfél méterrel lejjebb. Ezekre már marha
ritka, hogy felmászik bárki is, sőt, talán senki. A lámpákhoz kosaras autó
jön, ha azokkal kell matatni valamit.

Utoljára oszlopra mászó embert akkor láttam, amikor az én hálózatomat
kötötték be némi változtatás után.