[Epitesz-barkacs] powerbank

Pataki István pataki.istvan at freemail.hu
2009. Sze. 12., Szo, 15:36:07 CEST

Sziasztok!

Sajnos ezzel a töltővel szerintem csak időre érdemes tölteni. Persze
ehhez tudni kellene a kisütöttség fokát. Ha árammal töltöd, akkor a
végén, ha jól emlékszem, meglódul 1,55V-ra, akkor kell lekapacsolni.
Egy rendes töltő nézi az akku feszültségét, feszültséggradiensét,
hőmérsékletét, hőmérsékletgradiensét. Jó kis cél IC-k vannak erre. A
gyakorlatban azonban a feszültségen kívül legfeljebb a másodikat
figyelik, a hőmérsékeltmérés ugyanis macerás. Én biztosan nem merném
0,1C-vel fönn hagyni a töltőn, első megérzésem szerint rendesen
károsodik tőle. Egyébként, ha jól emlékszem a NiXx akkuk az Xx szerint
nagyon különböző képpen - a töltés végén talán éppen ellenkezően -
viselkednek.

Üdv
pi