[Epitesz-barkacs] ez milyen műszer?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Sze. 13., V, 14:43:03 CEST

Zsolt wrote:

> hmmm.
> az enyémet kb. 2 hónapig nem kell tölteni, pedig közben gipszkartonoztam
> is.
>
> http://telectronic.hu/lomtar/100_2808.jpg

:)) így könnyű - ha nem is az aksi.

csepptöltés: rájöttem, hogy a régi aksihoz (14,4V) való töltő teljesen jó
lesz a 18V-os csepptöltésére. Vagy lehet, hogy nem jó ez a kifejezés rá,
szóval kiegyenlítő, karbantartó töltésére, és arra, hogy bármikor rá
lehessen nyúlni, és teljesítsen.

Ezek a vacak töltők úgy épülnek fel, hogy van a kis trafó (nagy drop,
főleg ohmos), és van egy darab dióda. Tehát, ha azt mérem üresben, hogy
ott 18V van, akkor az félszínuszokból jön össze, tehát a váltó fesz
csúcsértéke ennek a pi-szerese. Szóval, ha van valakinek 12V-os aksihoz
való töltője, az is alkalmas lehet a 18V csepptöltésére.

Még nem mértem áramot, de biztos szerény lesz. Majd nézem a hőfokot, de
nem hinném, hogy meleg lesz az akkutelep.