[Epitesz-barkacs] beltéri ajtó berakása

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2009. Sze. 13., V, 19:07:45 CEST

Zoltán Radó írta 13 Sep 2009  18:54 levelében:
> A Bauhausban lehet kapni olyan
> feny~Najtót, aminek a tok küls~N oldalán 3 centis "mélyedés" van.
Ezt hívják pallótoknak. Kicsit olcsóbban van belőle gerébtokos is,
azt vedd. Annak nincs hornya, csak egy stafli keret az egész.

> Gondolnám, hogy ez kell nekem, mert itt a panelben a 15cm f~Nfalnál az ajtó
> nyílásban van egy 65mm vastag rész(mittudomén minek hívják), ami olyan
> 4cm-t lóg ki. (Ez illeszkedne az ajtótok mélyedésébe.)
Mérd meg a nyílást. Ha a régi tok mindkét oldalán egyforma széles,
akkor nincs kávába szerelve. Ha kávába szerelték, akkor a régi tokot
kibarmolod, az újat nekinyomod a panel vállának, kihézagolod, hogy
egyenes, vízszintes, függőlege legyen, és jól nyíljon/záródjon. Ebben
a helyzetben tiplikhez csavarral rögzíted, majd a maradék rést
kihabosítod (közben a tokot 2-3 magasságban kitámasztod, hogy a hab
ki na nyomja, na hasasodjon, mert majd nem tudod becsukni).
Ha nem kávában van, akkor beállítod a fal közepére (a régi ajtó
helyére, hogy ne kelljen sokat piszkálni a padlóburkolatot) és
ugyanúgy folytatod.

> De nem tudom, hogy is kellene ezt berakni? Szétszedhet~N a tok? Vagy ez
> csak abban az esetben jó, ha új falat épít az ember?
A pallótok nem szedhető szét, nem utólag szerelhető, azt be kell
építeni. A gerébtok szerelhető utólag is, de takaróléceket kell
rátenni a habosítás eltakarására.

> Aztán, hogy rögzítem a tokot? Purhab a fennmaradó résbe, majd kötés
> után takaróléc?
A fenyőtokos ajtókat átcsavarozod a tokon, előtte a csavarfejnek
asztalos fúróval, szép tiszta szélű süllyesztést csinálsz (átm. 10-12
mm), majd  köldökcsapból vágott darabot ragasztasz a furatba a
csavarfej fölé. Lecsiszolod, ha kell áttapaszolod (ha szép volt a
furat széle és elég volt a ragasztó a rés kitöltésére, akkor nem kell
tapaszolni és akkor lazúrozhatsz is) végül lemázolod.

Mindez fóliázott tokra nem igaz, ott egész más a technológia.
lemezelt, papírrácsbetétes (=könnyű szárnyú) beltéri ajtónál elég
lehet kiékelni a falnyílásba és habbal rögzíteni, de bejáratinál ne
hagyd ki a mechanikus rögzítést se.

Udv

szepygab
http://jokaja.hu