[Epitesz-barkacs] gorbe gerenda

Zsolt epitesz1 at telectronic.hu
2009. Sze. 14., H, 15:55:17 CEST

>Van két hétméteres görbe gerendám. Föl akarom használni őket, de jobb
>lenne, ha egyenesek lennének. Ha lesúlyozom őket annyira, hogy
>kiegyenesedjenek, netán ellenkező irányba görbüljenek, akkor mennyi
>idő alatt egyenesednek ki? Most kipróbáltam, 75 kilómmal ráállva csak
>a görbeség fele tűnik el, persze visszarugózik. Ne írjátok, hogy
>hízzak meg 150 kilóra (-:

kb. ugyanannyi idő és környezeti nedvesség kell a kiegyenesítéséhez mint
amennyi alatt elgörbült.

ha gyors megoldást keresel akkor vegyél 2 egyenes gerendát a telepen ezekből
meg csinálj hintaszéket :))))

én ha ki akarnám egyenesíteni

--- jah nem is írtad, hogy fa vagy vas gerenda ---

szóval ha fa akkor belocsolnám forró vízzel és megterhelném majd terhelt
állapotban szárítanám ki, DE szerintem senki nem tudja kiszámítani, hogy
mekkora terhelést kell neki adni, hogy a végeredmény egy pontosan egyenes
gerenda legyen.

ha vas akkor 2 ponton alátámasztanám és a közepén ráállnék autóval.
s a két pont közötti távolság állításával tudom az erőt állítani