[Epitesz-barkacs] villanyszerelo ketyere kerdes

SZIGETI Szabolcs szigi at ik.bme.hu
2009. Sze. 14., H, 22:53:22 CEST

> a merev rézdrót helyett a sordottat szeretem használni, a sorozatkapocsba
> szorítom ónozás után (ahol pl. bontható kell)
>
> mondjuk, ha 20kilós súllyal feszíteni is kellene, akkor egy hurkot
> csavarnék a  drót vége előtt, és az venné fel az erőt, és
> a tehermentes drótvéget forrasztanám

Na itt a baj. Nem a kihúzás ellen véd az érvéghüvely, hanem az ónozott
sodrat a szorítócsavar alatt fog megfolyni, idővel kilazul, nő az átmeneti
ellenállás, melegszik, az ón akár meg is olvadhat, mégjobban kilazul. A
tömör réz, vagy az érvéghüvelyezett sodrat nem csinál ilyet. De az alu drót
pl. igen!

Akkor inkább ne ónozd, hanem olyan sorkapcsot használj, ahol a csavar nem
direktben a drótra megy, hanem van alatta egy kis lemezke, és azon keresztül
szorít.

Szabolcs