[Epitesz-barkacs] villanyszerelo ketyere kerdes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Sze. 15., K, 15:14:01 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> ón nélkül is sikerül csodát tenni:
>
> a méretlen oldalon alu 6mm2 és réz 4mm2 sodratánál ( a 40évvel ezelőtti
> elmü kötés ) amperszag volt és a villanykörte is vibrált 1990-ben

Jó kis sztori, de ez ugye sima összecsavart kötés? Tehát nem sorkapocsba
fogva.

Ha most nem kell neked se azt a 6 egyforma kanócot sehova beszorítani,
csak összekötni, akkor én is azt javaslom, hogy forrasztás. Ha meg mégis
be kell dugni, akkor gyakori újrahúzása az sk csavarjának, amíg végleg be
nem keményedik, nem lehet tovább húzni.

A méretlenen való kotorászás nem azért gáz, mert megráz, hanem mert utólag
iszonyat pénzeket lehet fizetni, ha felfedezik. Nekem egy régi esetem
volt: villanyórát cseréltek a régi, fa villanyóra dobozban. Az előzőt is
ők rakták fel, de úgy, hogy a rögzítőcsavarral belementek a kábelbe. Még
jó, hogy nem csináltak zárlatot. A csavaron ott volt a méretlen fázis.
Negyedórán át vizsgálgatták, nézegették, hogy ezt ki és hogy követhette
el, de mivel le volt plombálva, megállapították, hogy ez nem lehettem én.
Meg a csavar fejét is vizsgálták, hogy nem vételeztem-e azon keresztül
áramot! :-)

Szóval elég gáz, ha van hozzáférhető méretlen pontod. Már, ha felfedezik.
Ha nem, akkor nem gáz. :-)