[Epitesz-barkacs] erdekesseg

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Sze. 17., Cs, 10:52:38 CEST

SZIGETI Szabolcs wrote:
> Nem, ez komoly. Máshol (mérvadó forrásból) is olvastam már róla. Végül
> is,
> ha belegondolunk, nem olyan hülyeség, csak a víznak van rossz helyen a
> fagyáspontja a praktikus alkalmazáshoz.

Tudnék mondani egy használható alkalmazást:
Folyékony állapotú földgáz szállítása. A hajó külsejét hőszigetelővel kell
ellátni, ami lehetővé teszi, hogy a belső, folyton hidegen tartott
folyadék miatt az egész hajótest messze nulla fok alatt legyen.

Ezek a hajók amúgy léteznek, csak nem ebből az anyagból. :-) A forráshő
tartja hidegen a gázt, és az elforrt gázzal jár a hajó. Szerintem nagyon
ötletes.
Viszont, ha állni kényszerül a hajó, akkor is el kell forralni annyi gázt,
ami a folyadékállapothoz szükséges hőn tudja tartani a rakományt.