[Epitesz-barkacs] hogyan lehetne nagyobban megoldani?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Sze. 19., Szo, 18:25:22 CEST

Balázs Bámer wrote:

> Ezt nem tudtam. De csak beindul a zsírbontás is, mert ha elfogy az
> izom, nem tud kaja után menni, ami evolúciósan hátrányos.

Tényleg, már sokszor gondoltam az oroszlánokra, tigrisekre... Náluk az az
ábra, hogy jól belaknak, aztán döglenek egész nap, esetleg kefélnek,
kölyköket nevelnek (főleg a nőstények), és amikor kezdenek éhesek lenni,
akkor újra vadásznak.

Lehet, hogy náluk van valami máshogy, ezt meg lehetne nézni, hogy is van,
és eltanulni tőlük valamit úgy, hogy a techniai (biológiai) megvalósítás
már persze a biológusok, orvosok dolga lenne. Az oroszlán biztos nem az
izmot éli fel, és mintha az se lenne jellemző, hogy sok zsírt halmozna
fel.

Vannak erőteljesen zsírfelhalmozásra szakosodott lények is, de ezeknél két
ok van: az egyik a téli álom vagy nagy téli inységes idők átvészelése, a
másik a hőszigetelés (nem úgy, mint a hungarocell). Az embernél szerintem
mindenképpen káros a zsírfelhalmozódás egy bizonyos, elég alacsony szint
felett. És az is el van cseszve, hogy milyen kicsi a raktár mégis. A jó
közérzethez napi minimum 2-szer kell enni, de 3...5 közötti a szokásos.
Pedig milyen egyszerű lenne, ha elég lenne heti 1-2 is, a köztes időben is
jól érezné magát az ember! :-)