[Epitesz-barkacs] trafó fokozata Re: 230Volt +...% és -...% ?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Sze. 20., V, 08:00:16 CEST

SirLeslie wrote:

> A trafo tetején van egy kiálló/szerszámmal eltekerhető fokozatkapcsoló -
> már
> amelyiken van.
> Primer körön természtesen.

Nekem ez nem olyan természetes. A középfeszen minden kapcsolás borzasztóan
kínos. A megszakítók is mindenféle trükköket alkalmaznak ívoltásra. Biztos
láttál már olyat, hogy mozdony lehúzza az áramszedőt. Nem menet közben
csinálja, csak segédüzem megy max rajta, mégis jókora ívet húz.

Szóval én bizony el nem hiszem, hogy a középfesz oldalon bármiféle
fokozatkapcsoló van.

Azért se célszerű, mert így mindig más lenne a trafó gerjesztési állapota.
Az nem egészséges.