[Epitesz-barkacs] előtét ellenállás?

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Sze. 22., K, 06:45:38 CEST

volna egy  kb 160Volton  kb 20kHz-en négyszögjelet
előállító ketyerém, erre kapcsolnék előtétellenálláson keresztül
egy "hagyományos" fénycsövet

mintha 140Volt tájéka lenne egy fénycső üzemfeszültsége

tehát egy kb 10-20Voltnyi feszülségesést kellene elérnem
kb 200 - 400mA -es áramkörben

régen csináltam olyat, hogy egy kb 60Wattos villanykörtével
egy fénycsövet 230V-ra kapcsoltam, (gyújtótrafó nélkül) és a gyujtó
egy nyomógomb volt, és a nyomógombhoz én voltan
a "gyujtóvezérlő szoftver"

kérdések:

--  ha egy "kicsivel nagyobb" feszkót kap egy fénycső, akár nagyobb fényerőt adna le?

-- ha nem illene a 140Voltot túllépnem, és 150Volt-os lenne a generátorom, akkor
egy 12V-os karácsonyfaégő 200mA -e is lehetne előtétellenállás?