[Epitesz-barkacs] 1500 lumen egy kompaktnal?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Sze. 24., Cs, 11:08:44 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> egy 230-240V 50-60Hz 1500 lumen 165mA van egy Philips
> ( a sima villanykörténél 10% feszültségcsökkent állapotban csak
> kb 70%-os , 10% túlfesszel meg 40%-kal többet ad le)
>
> no, ilyen jellegű leírást keresnék fénycsőre és kompakt fénycsőre is

Nem értem, miért görcsölsz. Először is, miért a leírásokból akarsz mindent
megtudni, amikor magad is megnézheted közvetlenül?
Másodszor az izzó az hőmérsékleti sugárzó, tehát nem kéne összehasonlítani
még elvileg sem. Aztán valaki leírta, hogy a kompakt fénycső működéséből
következően marhára nem számít neki a betápfesz egy jókora tartományban -
függetlenül attól, hogy mi van ráírva.

Szó volt itt a mérésről is. Fogod a meglévő 12 vagy 24V-os trafócskádat, a
szekunderét kétféle módon sorbakötöd a hálózattal (hozzáadsz vagy levonsz
szekundernyi feszt), és mehet rá mind a 3 féle fesz a kompaktra. Ha van 3
egyforma lámpád, egyszerre is megnézheted a különbségeket, sőt, ha van
valamilyen fénymérési lehetőséged, még meg is mérheted.

Két lámpánál az összevetés úgy a legegyszerűbb, legélrzékenyebb műszer
nélkül, hogy hasonló pozícióban lógnak egy asztal fölé, az asztalon pl
fehér papír van. Odateszel egy tárgyat úgy, hogy annak az elhelyezkedése
szimmentrikus legyen a lámpákhoz képest. Keletkezik 2 árnyék, amikre csak
a másik lámpa világít. Ha nem egyforma a két lámpa fényereje, akkor az
egyik árnyék erősebb lesz, a jobban világítóé.