[Epitesz-barkacs] 1500 lumen egy kompaktnal?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Sze. 24., Cs, 11:47:15 CEST

Dienes Jozsef wrote:

> Vagy 100 éve volt ennek egy olyan változata, hogy egy papírlap
> közepét bezsírozták, ami ettől áttetsző lett. Aztán sötét
> szobában a két fényforrás közé tartották állítva, hogy egyik
> oldalát az egyik, a másikat a másik fényforrás világítsa meg,
> és addig tologatták egyikhez-másikhoz közelebb a lapot, amíg
> a zsírfolt "el nem tűnt".

Hú, ez egy nagyon ötletes megoldás! Sokkal jobb, mint amit én agyaltam,
mert ott azért csak van valami szubjektív elem, hogy mikor mondom a
kétféle árnyékra, hogy na jó, ezek már egyformák. Itt nincs ilyen, látom a
zsírfoltot vagy nem.

> a lámpák papírtól mért távolságának aránya adta. (Gondolom,
> csak azonos, vagy nagyon hasonló színű fényforrásokra működik.)

Igen, valószínű. Érdekes lehet megnézni, hogy mi van, ha különböző,
milyennek látszik ekkor a zsírfolt.

Na asszem ezt ki fogom próbálni.