[Epitesz-barkacs] 1500 lumen egy kompaktnal?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Sze. 24., Cs, 12:56:26 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> háááát... azaz  (i)gazság, hogy vettem 1-et próbából egy Philips-et
> (persze néhány noname tescos szaron már túl vagyok)
>
> és már úgy vagyok, hogy ha másik 1000 ember kárából megtanulhatnám,
> nem szeretném  növelni 1001-re növelni a saját kárommal az átélőket

De itt nem a kárról van szó, hogy melyik a tartós, hanem hogy változik-e a
fényereje, ha változik a betáp.

Na jó, nekem vannak egyforma GE lámpáim, az a csavart üvegcsövű, 23W-os
(amúgy tök bevált, nem ment tönkre még egy sem). Ezekkel kipróbálom, hogy
változik-e a fényerő. Nem kell trükköznöm sem, mert van itt toroidos táp,
egyből látni fogom, ha tekergetem. Aztán majd szólok, hogy mi az ábra.

Íróasztalhoz is ilyet vettem, csak a pici, 9W-osat, mert a 23W-os sok
volt. Na ez aztán egész nap égve maradhat.

Szóval nem olyan szar hely ilyen szempontból a tesco. Csak figyelni kell.
Pl kihasználják talán a magyar érzést, mert a TUNGSRAM feliratú lámpák kb
kétszer annyiba kerülnek, mint a GE feliratúak, holott TUNGSRAM=GE. Aztán
lehet, hogy más oka is van. A tungsramosok egyenesek, az olcsóbb, ge
feliratúak meg csavart üvegcsövűek. Nekem az utóbbi jobban bejön, nem csak
az ára miatt.