[Epitesz-barkacs] feszültségregisztráló műszer?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Sze. 24., Cs, 12:50:38 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> ha karácsonykor megint visszaesik a villanyóránál a betáp 195 Voltra és
> a forgómorgó
> a modern siemensben is csak a 195Volttal szorozná a felvett ampereket,
> akkor hagyni fogom a francba a hálózatot,
> tehát 195V x pl 20A * 43Ft/1000  = 419,25
> és nem  230*50* 43 / 1000 = 494,5

Márpedig így van, nem fix fesszel számol, hanem a ténylegessel. (Illetve
nem számol, hanem mér, olyan a fizikai felépítése...)

> akkor tényleg a trafós felturbózást fogom elõnyben részesíteni
> de csak azon fogyasztóknál, amelyik jobban szereti a 230Voltot

Helyes. Ekkor nem kell a trafóveszteséget is fizetgetni fölöslegesen. Ahol
nem zavaró, nem okoz hibát, ott maradhat az alacsonyabb fesz. Remélhetõen
kevés fogyasztódat zavarja.

Ha spiccen menõ aszinkron motor van, annál pl számíthat. Könnyen leég egy
aszinkron motor, ha alacsony feszen van névlegesen megterhelve.

Lámpánál szerintem nem fog számítani (kompakt fénycsõnél), a tv-kben meg
egyéb szórakoztató elektronikai holmiban, számítógépben meg stabilizált
tápok vannak. Lehet, hogy egy-két kommutátoros motorú kézi gép, konyhagép
lassabban forog picit, de ez csak növeli az élettartamát. (Ezek tényleg
spiccen vannak. Külsõs helyszínen 2 kis fúrógépem is tönkrement, mert a
hálózat legalább 240V-os ott, itthon meg évekig dolgozott az elsõ. Fene
gondolta.)

A fûtõbetétes fogyasztóknak is jobb a sorsuk az alacsonyabb feszen. Max
tovább tart picit a bojler felmelegedése.

Izzót ott célszerû használni, ahol relatíve gyakran kell fel-lekapcsolni,
és csak nagyon rövid ideig megy. Pl wc-ben, kamrában... Nálunk a wc-ben
évtized nagyságrendû ideig megy egy izzó. Bõ 30 év alatt csak egyszer
cseréltem. Nem is tudom, mi a fenének vettem vagy 20db-ot tartalékba,
amikor jött ez az õrület, hogy nem lehet majd kapni. :-) A büdös életben
nem fogom elhasználni. Majd talán jó áron eladom, amikor tényleg nem lehet
hozzájutni. :-)

hjozsi