[Epitesz-barkacs] van ahol nulla sincs Re: PEN már nem kötelező!!! és a lágyforrasz is lehet

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Sze. 27., V, 14:18:53 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> amiket gyálon láttam, a piacról hazajövet hááááát elmü ide-oda....
>
> egy házba új kivitelezésben 1 fázis az alábbiak szerint:
>
> 1 szál szigetelt drót (ez lehetett a fázis) és  nulla gyanánt
> az alusodrony az oszlopig, ott a sodrony rákötve egy
> szigetelt drótra, és be a sodronykorbácsba

Mi az a "sodronykorbács"? Ha ettől eltekintek, ez így jó.

> a háznál hasonlóan, a sodronyra rákötve egy szigetelt drót,
> és a falba máris 2 szálként tűnik el
>
> no ez az űberpen ?

Nemtom, mi az az überpen, de hogy ez jó, az biztos. Az óránál ide még be
van kötve a földelőszonda, vagy ha van a ház körül földelő, pl betonvas
körbe elásva..., az is, aztán válik szét nullára és védővezetőre.

Keresztmetszeti kérdés, hogy mehet-e egybe vagy nem. Pl nagyáramú
fogyasztóknál, ahol már réznél 10mm2 megvan a betáp kanóc, nem kell
különválasztani.