[Epitesz-barkacs] van ahol nulla sincs Re: PEN már nem kötelező!!! és a lágyforrasz is lehet

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Sze. 27., V, 20:58:33 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2009.09.27. 20:01:36 +2h-kor írta:

> Azért nézd csak meg. Egy helyen én csináltam az oszlopról jövő delej
> bevezetését a villanyórához. Három fázis jött be, én szépen be is hoztam,
> de aztán csak 2 lett felhasználva, az egyik közülük különmért, azaz
> éjszakai.
>
> Nézd meg jól az oszlopon, hova van kötve!
> Más kérdés, hogy tudsz-e vele valamit kezdeni. Szabályosan valszleg nem.

köszi, utána fogok nézni, hiszen sok dolog "izgat", hiszen 13Amper
terhelnövekedés az óra mellett 4Volt hálózati feszültségcsökkenést okoz

amit kiszámoltál a 6mm2 alura (az oszlop és a ház közöttire erre emlékszem)
de ha régen 10mm2 lenne, akkor pláne rossz a trafóig menő hálózat,
és én pl. a 25 helyett 32A-es órát kérhetek-e egy ilyen rozoga
közműre? (a trafót mintha lecserélték volna, de a földkábelt az 400V-os
faoszlop végénél egy 50éves "gombába" van felvezetve)

ez a "gomba" (felül félgömb alak, alulról sík vaslemez, 3db luk,
amibe a földkábel bemegy ) nem gomba néven van, de
minek nevezik ezeket ?
( egy 1928-as fényképen láttam már ilyet, amikor az elektrotechnikai
múzeumban jártam, csak akkor nem írtam fel magamnak :-(  )