[Epitesz-barkacs] foldkabelrol oszlopra?

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Sze. 28., H, 20:03:03 CEST

foldkabelrol oszlopra?

keresgéltem a faluban a mi fázisunk trafóját

kezdtem hídba lemenni az alábbi okokból:

a trafótól 100 méterre földkábelből jön fel a delej
de a födtől másfél méterig a régi vascső (páncél?)
ami horganyzást sohasem látott szétrohadva annyira,
hogy a földkábel csupasz

2 ilyen kábel jön fel 5m magasságra, itt egy gombafej 2/3-a
(mint vízelvezető) az is rozsdás, a 0,4kV-os 4 szál
is csupasz volt

az oszlop előtti ház tulaja (gondolom) nem bírta nézni,
és futónövénnyel futtatta fel, a szétrohadt
vascsövet (szerintem) észre sem vették az ELMÜ
emberei, karvastagságú a kúszónövény törzse
mellett

ezt a látványt elektromérnöki egyetemi könyvben
hogyan fogalmaznák meg, illetve hogy lenne szakszerű
az a kb 50-80évvel ezelőtti földkábel és
légkábel csatlakozása? (az akkori szakma szerint jó lehetett,
csak azt milyen nevű alkatrészekkel oldották meg?)

ezek után nem csodálkozom azon, hogy a terhelést
nem szereti az elmü  hálózata.

(ezt másolatban az elmu at elmu.hu -ra is elküldöm,
az általam szörnyűnek talált szétrohadt földkábelt
a 1188 Szigeti Kálmán u 69/c előtt láttam )