[Epitesz-barkacs] eph meg foldeles meg delej

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Sze. 29., K, 12:04:43 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> mit szólna az elmü, ha a bejövő sodronyra kötnék egy megfelelő csavaros
> szorítást és egy  6mm2-es zöld-sárgával lejönnék, és a házi földelést
> összekötném?
> (mert az én órámnál nincs földszonda mert 70évvel ezelőtt sem raktak rá)

Nem tudom, de nem biztos, hogy muszáj így csinálni. Biztos megvan az a
hozzáférhető pont, ahol az óra után szétválik a nulla meg a védővezető.

> mert most az órába bejövő 4mm2 rézdrótos nulla a belső EPH pontom
> és csak ez a nulla egyenlő az oszlop földjével

Jó ez így!

> ( magyarul a villanyóra mellett mért oldalra csinált nullbontós belső
> hálózatom
> és az oszlopon levő földelt nullám  15méteres darabján csak a nullám
> van,
> mint külső-felső földelés EPHja :-(  tehát a hozzám becsapó villám
> nem a sordonyra menne, hanem az én szigetelt nullám 15 méterét
> az órán keresztül kiolvasztaná)

Nem kell az órát féltened, abban a nulla csak egy darab fémlemez.
Ha itt, ahol a nullbontóból megy tovább a nulla, az előtt kijössz egy
alkalmas keresztmetszetű, mondjuk 4-es rézdróttal, és azt rákötöd a
betonvasakra vagy leversz valami mackósabb szondát, meg van oldva a
probléma.

Nem tudom, hol lehet ezt kapni, nálam kereszt-szelvény alakú szondát
vertek le. Tehát mintha két L acél lenne egybeolvasztva. Szépen be van
tüzihorganyozva, a vége még a horganyozás előtt kihegyezve... valszleg
örökéletű, de legalábbis sokáig jó.

> tehát az oszlopról bejövő sordonyra nem vagyok jelen esetben
> galvanikusan rékötődve

Mármint földelőszondailag. Amúgy meg biztos rá van a hálózatod kötve.

> tehát mit szólna az elmü, ha a sodronyra rákötnék földelésileg?

Nem tudom, de lehet, hogy nem kéne ott semmit matatnod, mert még valamivel
meggyanúsítanak.