[Epitesz-barkacs] alu es rez keresztmetszet?

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Sze. 30., Sze, 20:00:25 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2009.09.30. 18:18:17 +2h-kor írta:

> Na akkor mégse egzotikus a kanócod.

> Ez nem ilyen egyszerű.
> Az alu fajlagos ellenállása valahol 0,026 ohm*mm2/m táján van, a rézé meg
> 0,017 körüli.
> Tehát ennek a kettőnek az aránya kb 1,53, aminek a 2,5-szöröse csak 3,8
> körüli, szóval a 4 mm2 az erősebb (kisebb a fesz-esés)

akkor végülis (az alábbiak szerint) jó irányban vagyok?

az oszlopról a villanyóráig 10m 6mm2 alu és 5mm2 4mm2 rézdrót van
(elég régi bekötés, a tetőtérben van a méretlenben az alu-réz sodrás)

ez jón be a 25Amperes órához.
(25 évvel ezelőtt csak 10A volt, kb 20éve már 16A-re sikerült cseréltetni,
majd -- mintha az elmü külföldi felvásárlója idejében -- külön kérés nélkül
kaptunk 25 Ampert )

1. kérdés: a jelenlegi régi betáp alatt 32A-t már nem adnának?
( a max 8e Ft kiszállási díjnál többet ne kívánnék beruházni )
(igazából a 25Amperrel is meg vagyunk )
------
az órától 2db 6mm2 aludrót jön ki, és az óra 50cm közelében innen ágazok
el ( egy jelenleg 10mm2 csokin keresztül )
mivel korábbi életemben megutáltam az aludrótot, sodrott rézdrótra tértünk át,
falat vésni nem szeretünk, csak külső műanyag kábelcsatornát használunk

az órától  4mm2 rézdróttal (fővonal) nyomulunk a lakás végéig

2. kérdés: ez elég-e a jelenlegi 25Amperes órához?
a kert végéig 40méterre kellene úgy eljuttatni áramot, hogy a
lágyindítós flexel (vagy hasonló ketyerékkel) bárhol tudjak tevékenykedni

3. kérdés
a ház végéig levő 4mm2-es rézdrót után most még 20m távolságra
(12m 2,5mm2-es réz és 8m 6mm2 aludróttal már eljutottam flex-ügyben)
így a flex már jól ment, de 40méterre egy lágyindítós ketyeréhez elég lenne?
vagy érdeme lenne-e  4mm2-es réz vagy 6mm2 aludróttal kellene?