[Epitesz-barkacs] pufferzona

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Ápr. 5., H, 12:21:58 CEST

Balázs Bámer wrote:

> Ma reggel 2,5 nap távollét után hazajöttem. Fűtés nem volt, megmértem
> a hőmérsékletet ház két részében. Itt az alaprajz:

Először is, szerintem a 2,5 nap nem elég ahhoz, hogy kialakuljon az állandósult
állapot. Tehát a szélső, nagyobb felületekkel biró helyek gyorsabban fognak hülni.

Megnézve az alaprajzot, gondolom ez adottság, hogy a ház hosszú, keskeny. Igazán
jól nem tudtam kivenni, hogy az a hosszú, folyosószerűség az zárt vagy nyitott.
(Nem ismerem igazán a rajzjeleket.) Ha nyitott lenne, mint a régi falusi házakon,
akkor ugye mivel ez a déli oldal, erősen árnyékol. De ha zárt, akkor is.

A baloldali helyiség, ami előtt nincs ott ez a folyosó, kaphatja a legtöbb
benapozást, viszont neki jó nagy felületei vannak 3 oldalról is a szabadba. Annak
a hőfokát nem irtad le, pedig érdekes lett volna.

Ez a pufferzóna dolog nekem nem érthető. Mit kell alatta érteni? Nagy hőtároló
tömegeket? Szerintem normál fal, és sokkal jobb hőszigetelés. Persze ezt is lehet
pufferzónának nevezni, ha melegedési időállandóval jellemezzük a puffer zónát.
Tömeg akkora, mint máshol, de a hőellenállás nagyobb, tehát az RC nagyobb.

Ha egyforma hőmérsékletet akarsz, akkor be kell hosszában hőcsövezni a házat. :-)