[Epitesz-barkacs] pufferzona

Balázs Bámer bamerbalazs at gmail.com
2010. Ápr. 6., K, 07:49:43 CEST

Szervusz HJózsi!

> Először is, szerintem a 2,5 nap nem elég ahhoz, hogy kialakuljon az állandósult
> állapot. Tehát a szélső, nagyobb felületekkel biró helyek gyorsabban fognak hülni.

Nem is alakulhatott ki állandósult hőmérséklet, mert kint egyre
csökkent a napi középhőmérséklet és nőtt a szél. Különben itt a lényeg
a körbehelyiségek hőszigetelő hatása lehet a relatíve nagy szabad
felülettel szemben.

> jól nem tudtam kivenni, hogy az a hosszú, folyosószerűség az zárt vagy nyitott.
> (Nem ismerem igazán a rajzjeleket.) Ha nyitott lenne, mint a régi falusi házakon,
> akkor ugye mivel ez a déli oldal, erősen árnyékol. De ha zárt, akkor is.

A konyha előtt zárt, a keleti harmad nyitott. Ha felhős az idő, az
előbbi csak hőszigetel, ha napos, fűt is, nem is kicsit. Amoda
(keletre) már csak egy kicsit tud besütni.

> Ha egyforma hőmérsékletet akarsz, akkor be kell hosszában hőcsövezni a házat. :-)

(-:

szia: Balázs