[Epitesz-barkacs] pb nyomasproba

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Ápr. 7., Sze, 11:02:46 CEST

Hofferek Attila wrote:

> Hüttőkonpresszorral, léggel.

Annak szerintem nincs értelme, baromi lassan fog feltöltődni. De ha ez elég, akkor
jó lehet. Ki kell próbálni, mekkorát bir max. Valahol itt lehet a huszonbar táján.

Nyomásmérőt rakhatsz be, és mivel ez olyan baromi lassan fogja feltölteni a
palackot, hogy egy örökkévalóság kivárni, ezért nyugisan lehet kézzel is
kapcsolni. Jó lehet egy mérés után egy időkapcsoló is, hogy ha nulláról elinditod,
ennyi idő alatt töltődik fel mondjuk 15 barra, oszt jóvan.

> Nem tudom, a kohn-presszor már adott, abból annyi jön ki amennyi.

Jó, de megmérni, hogy ez mennyi, azt nem nagy ügy. Kell hozzá valami nyomésmérő,
aztán egy darab fémcső, és lefogni. Ha vékony a cső, akkor kézzel is rá lehet
nyomni valami gumit a kisfelületű végére. Mondjuk egy 2mm-es lyuk 3mm2-es
felületére 30 bar esetén is csak 0,9 kilós erőt kell kifejteni, szóval nem
probléma. Aztán remélni kell, hogy ettől nem száll el maga a kompresszor.

> Na erre majd végzek kísérleteket, meg méréseket kimeneti nyomás-áram
> jelleggörbére.

Majd irdd már meg légyszi, mire jutottál.