[Epitesz-barkacs] pb nyomasproba

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Ápr. 7., Sze, 11:47:36 CEST

Kormos Imre wrote:
> Sziasztok,
> Az üres PB palack egyébként "üres"? Nincs benne semmi szivacsos anyag
> vagy ilyesmi?

Nincs ilyesmi. Gáz alakú gáz van benne, meg talán viz. :-)

Ja lenne valami töltet, mint pl az acetilénben, akkor nem lehetne "lötyögtetni"
benne a gázt. Hálistennek a PB teljesen stabil, mint folyadék. Az acetilén nem az,
az önmagában is el tud bomlani, fel tud robbanni. Ezért van kovaföldben lévő
acetonban oldvba. Úgy stabil. (Azért még igy sem ilyen egyszerű, utána lehet a
guglin olvasni, hogy milyen kritériumok vannak még. Miután megtettem, el is
határoztam, hogy nem veszek acetilént. :) )