[Epitesz-barkacs] hardver segítség kellene - END

Zsolt epitesz1 at telectronic.hu
2010. Ápr. 12., H, 20:21:09 CEST

>Vérszemet kaptam. Ha valaki leírná nekem magánban, hogy biost hogy kell
>frissíteni, azt megköszönném. Nem csinálom ettől meg még, csak érdekel.

nagyon nem egyszerű a dolog.

az általános az, hogy floppyról bootolsz...

na ezt felejtesd el, 20 db lemezből nem találtam egyet sem ami nem lenne bad
sectoros és csak kerreg nekem a floppy.

továbbá mivel nincs a floppy használva így a fej is tiszta por, ami akkor
törlődik le amikor beteszed az első lemezt, de mivel nem eltűnik a por hanem
a lemez fogja letakarítani kb. mindjárt fel is szántja az első lemezed
felületetét, smajd sorban a többit is....
tegnap kb. 3 órát küszködtem vele
(még jó, hogy közben választási marhaság volt a tv-ben és 3 hónapja először
most volt bekapcsolva :))))
szóval kezdve onnan, hogy még floppy kábelt is kellett keresnem, mert a
floppy csak azért van a gépben, hogy ne legyene elől lyukas a floppy helye
:)

aztán kreáltam egy bootlosó diszket xp-vel,
aztán miután bebootoltam nem látta a sata 500gb tekerőt vagyis látta csak
azt kaptam rá, hogy sector not found....

lehet ugyanezt bootolós cd-vel csinálni de azt is mire előállítod hát
megőrül az ember.

aztán találtam egy régi 800 mb-os winchestert, amin volt egy dos5.0 meg
win3.1 (ez utóbbi lényegtelen)

beleraktam a gépbe a winxp mellé, majd az xp gépről rámásoltam a bios
frissítő cuccot és kész.

majd beraktam abba a gépbe amiben biost kell frissíteni,  boot dos5.0 és
elindítottam
Micsoda feeling (modernkori szlenggel szólva) volkov commander, dos-os
felület.... egér nuku... na mind1.

aztán bios frissítő progi elindít és megcsinálta amit akart és kész.

DE ha nincs különösebb okod rá akkor ne foglalkozz az egész bios
frissítéssel, mert nem lesz tőle sem gyorsabb sem jobb a géped, mivel a bios
csak éppen arra való, hogy betöltse az oprendszert (és az eset tanulsága
szerint felismerje az új processzor kódjait) utána úgyis szinte minden
rutinját átírja az oprendszer és a sajátjait használja.

zsolt