[Epitesz-barkacs] pince kerdesek

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Ápr. 17., Szo, 22:42:15 CEST

Balázs Bámer wrote:

> Szeretnék majd műhelyt építeni, ami (legalább részben) alá lesz
> pincézve. Azért, hogy több hely legyen, mert a telek véges, tehát a
> pince tökszáraz kell legyen. Talajvíz valami 17 m mélyen van, amúgy
> csak talajnedvesség meg talajpára van. Szerintetek ha elnagyolom
> annyira a vízszigetelést, hogy csak Dörken (tojástartó) lemez van
> alatta és körülötte, a csapadékvíz pedig elvezetve, az mennyire lesz
> majd vizes?

Szerintem nem. A csapadékvízzel kell jól elbánni, mert ha nincs egybe a
szigetelés, és az be tud bárhonnan is folyni a fal tövébe, akkor megtalálja az
utat befelé, hacsaknem vízzáró a beton, amiből a pincefal van.

> A műhelycélú pince mellé fél méter magasságban le fogok ereszteni 10
> cm. vastag XPS-t. De lehet, hogy mélyebbre, ha van elég. Az egészet
> körbehőszigetelni igen drága lenne, enélkül mennyire nehéz kifűteni?
> Van erről gyakorlati tapasztalat?

Nekem van, szintén pince, leeresztve szar, nem arra való hungarocell kb fél
méterre, és lejjebb is okés. A talaj elég jó hőszigetelő, mert oda ugye nem jut
le a kinti vadhideg, és bár a hőszigetelő képessége a talajnak rosszabb, mint a
hungarocellnek, viszont a vastagságok sokkal nagyobbak. Infrahőmérővel
méricskélve nem találtam különbséget, sőt, inkább a hungarocellel fedett rész
volt hidegebb (ami a külső levegővel érintkezik). Persze itt egyelőre csak 5
centi van.

A padló is szigeteletlen, de az infrahőmérő azt se mutatta hidegnek. Ugyanolyan,
mint pl a szekrény oldala.