[Epitesz-barkacs] vicc

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Ápr. 24., Szo, 11:42:11 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> ha a bal karon és jobb karon ugyanakkorát mérnek, az csak a szíved, és
> érrendszered jó állapotát bizonyítja, mert bizonyos szívhibák és
> bizonyos érrendszeri hibák akár 30Hgmm eltérést is hozhatnak
> a karok között.

ennek örülök.
Az eltérést az is adhatja, hogy a két mandzsetta milyen magasságban van,
egyformában-e. Hihetetlen eltérést okoz a hidrosztatikai nyomás. Ki is
számoltam, hogy jogos-e, hogy ha a bokámon mérek ülve, annyival magasabb a
nyomás, és eléggé stimmel.

Sőt, érdekes tapasztalat a mérővel kapcsolatban:
Ebben elő lehet választani, hogy mekkora nyomással kezdjen. Pl 210-re fúj fel,
onnan ereszt le. A max beállítható 240.
Ha túl alacsonyat választ az ember, és a felfújás végén érzékeli, hogy nem zárta
le teljesen a nyomás a verőeret, akkor tovább fúj.

Na most, egy eléggé magas vérnyomású állapotomban a bokámon mértem, és
meglepődve tapasztaltam, hogy képes még vagy 3 fokozattal a 240 fölé is fújni.
Biztos a választó kapcsolóra is ki lehetett volna ezeket vezetni, de
fölöslegesnek találhatta a tervezője. Pedig azt hittem, hogy azt ott már nem
fogja tudni megmérni.

(Ha fent 160 a csúcs, ahhoz 210-re minimum fel kell fújni. Lent 1m-rel lejjebb
az 76-tal nagyobb nyomás, tehát a 280 preset nem volt elég, fel is ment 320-ra.)