[Epitesz-barkacs] makita ütvefúró

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Ápr. 27., K, 11:21:52 CEST

Zoltán Radó wrote:

> sokszor kivitelezhetetlen. Igazság szerint hatásosabb megoldás a
> vízzel feltölés + 8-as köracélra ráütés, de ez az esetek többségében
> felesleges macera...

Ez komolyan működik? Anno, amikor pincét meg emésztőt ástam, próbálkoztam
ilyesmivel. Fúrtam egy lyukat, asszem 20-as körülit, mert olyan meghosszabbított
fúróm volt, meg olyan köracél darabom, ami beleillett a lyukba, teletöltöttem
vízzel, és amíg láttam a vizet, gyorsan beleraktam a köracélt, és egy
nagykalapáccsal rávertem. Semmi az égvilágon nem történt. Pedig elképzeltem
előre, hogy majd hidraulikus úton lefeszül az a darab seperc alatt. Ehelyett az
ütés pillanatával egyidőben lenyelte a vizet. :-) Na persze ez nem szikla, hanem
az a sok, nagyon kis csigaszerű képződményből álló mészkő, ami hol puhább, hol
keményebb, lehet, hogy ezért nem sikerült.