[Epitesz-barkacs] kulso arnyekolo sok ablakra

Kormos Imre ikormos at freemail.hu
2010. Ápr. 27., K, 14:57:27 CEST

Sziasztok,
Nekem meg van egy  üvegezett verandához hasonló dolgom, kb 3*6 m-es, 3
oldalán kb 1.5 m magasságú fix ablakokkal (2 db nyitható).
A délkeleti  és a délnyugati oldalát szeretném naptól (melegtől) védeni.
Már sok mindent végiggondoltam, de szerintem olyasmit szeretnék, hogy fa
reluxa lamelláit egy-egy ablakméretű fakeretbe olyan 30-40 fokban megdöntve
befogatnám, és fixen felcsavaroznám az ablakokra (illetve télen valószínűleg
lecsavaroznám, ez részletkérdés).
Ami miatt tetszene:
-Illene a házhoz, ha ugyan olyan színűre pácolom, mit az ablekkereteket,
pergolát, teraszkorlátot...
-Tavasszal, ősszel (és esténként) az alacsonyan járó nap besütne
-Nyáron a magasan járó nap nem süt be, a lamellákon keletkezett hő az
ablakon kívűl marad
-A helyiséget nem sötétítené túl, a szórt fények kényelmesen bejönnek
(virágok).
-A kilátást nem korlátozná (csak az ég felfe).

Problémám csak néhány van:
-Lehet, hogy inkább mégis alumínium lamella kellene, az időjárásállóság
miatt.
-Kapok-e valahol lamellákat külön. (Lessem a barkácsáruházak akcióit?)
-Hogyan csinálok neki keretet.

Arra gondoltam, hogy gyalult tetőléc oldalába kellene belemarni  ferdén
vájatokat a lamellák végének kb 30 fokban, 5-8 mm mélyen úgy, hogy az egyik
végén kiér a fából, a másik végén meg nem...
Felsőmarója még van is az öcsémnek, de hogy a pikulában tudnám én ezt
szépen, egyformán megcsinálni?
Ha jól emlékszem 8 ablak, az 16 léc, saccra 1000 vájat... Egyforma
távolságokba, egyforma szögbe...

Ötlet?
(Akár a kivitelezésre, akár elvetve az egészet, az árnyékolásra...)

KI