[Epitesz-barkacs] kulso arnyekolo sok ablakra

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Ápr. 27., K, 15:54:03 CEST

Kormos Imre wrote:

> Felsőmarója még van is az öcsémnek, de hogy a pikulában tudnám én ezt
> szépen, egyformán megcsinálni?

Kell vele kicsit dolgozni. Csináltam hasonlót, csak textilbakelitba, pontosabban
nekem csak fésűszerű valamit kellett elkövetnem.

A módszer: fel kell szerelni fixen a felsőmarót úgy egy lapra, hogy alul legyen,
tehát átvedlik alsómaróvá.

Kell rá szerelni olyan valami fémcsíkot a marótól megfelelő távolságra, ami úgy
áll ki, hogy pont belefér a mart vájatba. (vagy vályatba, nekem mindegy, nem
tudom.)

Az első nútféle úgy készülne, hogy ennek a kis fémnek nekinyomva a léc végét
meglenne a megvezetés úgy, hogy az iránya is jó lenne. A másodiknál már nem
lenne probléma.

Na meg kell egy ütköző, ameddig a lécet tolni kell. Ehhez képest szabad szemmel
elég látni, hogy a léc nehogy szögben álljon, ezzel az ütközővel legyen
párhuzamos.

Ha ez megvan, olyan marha gyorsan készülhet el, hogy ihaj. Úgy 3 másodperceknént
egy.

Sőt, nem is biztos, hogy ezt kell csinálni. Ha fából akarod, lehet csapolni is,
tehát elfordíthatóra is csinálni. :-)