[Epitesz-barkacs] Fw: vezetek nelkuli kapucsengo

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Ápr. 29., Cs, 13:34:48 CEST

Zsolt wrote:

> de azért az agymosás az megtette a hatását a fiatalokra, mert már
> szerintem lekörözték az európaiakat is... , de engem biztosan, mert
> én 5 év alatt nem küldök annyit mint ezek naponta...
>
> http://velvet.hu/poronty/2009/05/30/napi_75_sms-t_kuldenek_az_amerikai_gyerekek/

Máshogy kellene nézni.
Végülis az sms meg az emil közös tulajdonsága, hogy nem időhöz kötött.

Változik a világ, közte még én is, öregen is.

Volt idő, amikor természetes volt, hogy mittudomén távoli rokonok váratlanul
"beállítanak", és mindegy, mit akartak a háziak csinálni, épp elindulni
otthonról, vagy akár nem is voltak otthon. Ezt gyerekként még néha átéltem.

Aztán a 80-as években, amikor azért már volt telefon (nekem még "csak" rádió az
autóban és itthon), már nem illett sehova csak úgy beesni, előtte illett szólni,
időpontot egyeztetni.

Ma meg már az ember szinte zokon veszi, ha felhívják. Nem fasza mindent eldobni,
mert csöng a telefon. :-) Vagyis, lassan eljön az idő, hogy előbb küldeni kell
egy sms-t, hogy "zavarhatlak?" :) Ha nem ír vissza, akkor nem zavarhatom. Ha
visszaír, akkor igen, ha ráadásul szerencsém van, nem visszaír, hanem felhív, és
ő fizeti a hívás költségeit. :-)

Szóval a technika ezügyben növeli az emberek szabadságát ezen a fura módon.
Ahogy fejlődik, úgy illik egyre kisebb mértékben váratlan dolgokat okozni a
másiknak. Nem tudom, ez hova fokozódhat.

Egyúttal türelemre is tanít. Ha írok egy emilt valakinek, és a régi szemléletem
van, akkor tűkön ülök, nem veszek levegőt, amíg nem válaszol, és megfulladok.
:-) Ma meg? Simán kivárom, és lehet dumálni évekig úgy, hogy az ember a másik
hangját, kinézetét se ismeri, méghozzá akkor, amikor olyanom van, és rá is érek.

Na a gyerekeknél ez úgy tűnik, továbbfejlődött, néha kizárólagossá vált. Érzek
benne lehetőségeket: pl ha az első benyomás pl kinézet alapján nem olyan jó, de
sms-ben vagy emilben kijön az illető brilliáns gondolkodásmódja, ez újabb
közeljutási lehetőségeket teremt. Magyarán: csajok szóba állhatnak olyan
srácokkal, akikkel első ránézésre tutira nem tennék. Persze ez nem egy tuti tipp
a sikerre, de egy plusz lehetőség. Szóval én megértem őket. Bár nekem lehetett
volna anno ilyen lehetőségem, sokkal előbb lehetett volna csajom, mint enélkül.