[Epitesz-barkacs] Fw: vezetek nelkuli kapucsengo

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Ápr. 29., Cs, 14:06:53 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> A CB a rövidhullámú tartomány vége felé, 27 megahertzes sávban
> működik, CEPT ajánlás szerint a 26 960 és 27 410 kHz közötti
> tartományban. Ez a frekvenciasáv  450 kHz, amit 45 darab 10 kHz-es
> csatornára osztanak fel. ----------

Most is van ilyesmi lehetőség, mobiltelefon méretű cuccokal méghozzá. Ez volna a
walkie-talike vagy hogy a túróba kell írni. Én is vettem egy ilyen párt
valamikor abból a célból, hogy vannak üzemek, ahol a vezérlődoboz meg az
áramforrás igen távol vagy egymástól, és tudjunk dumálni kollégával, hogy most
ezt csináld, azt látom.. Végül sosem használtam.

Lehetne ezen kívül használni pl ha ketten vásárolnak valami nagy
szupermarketben, és egymással mobilköltség nélkül akarnak beszélni.

Amúgy jópofa cucc, tud egysmást, pl zajzár, meg fülhallgató-mikrofon páros, és
dumára indul, nem kell manuálisan semmit nyomkurászni ilyenkor. Bejáratott páros
jól tudná használni, nem kell ordibálni egymás felé.

Ebben is rengeteg csatorna van, szabadon használható, és valami 5km a hatótáv.

Az usában biztos máshol vannak az engedélyezett frekik, és a csatornaszám is más
lehet.