[Epitesz-barkacs] /tesztelje-tudasat ELMU + DEMASZ + EON +....

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Aug. 1., V, 06:08:30 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> próbálgatom értelmezni a villanyszolgáltató hatóságosdi
> mai gondolatait
>
> pl.
> nálam a jelenlegi oszlopra menő méretlenben 4mm2 réz és 6mm2 alu
> és sodrott, és ha most új órahelyet kellene megoldani új
> (óráig megszakítatlan) dróttal, akkor 1x25A-nél mekkora
> kanóc mm2 lenne?

Nálam 3x25A van, és asszem 16-os aluval jöttek be. De akkor is ennyivel jönnek,
ha csak 3x10 lenne.
(Lehet, hogy 25-ös aluval jöttek be, mert előre mondtam, hogy lesz később
bővítés, de ez más téma.)

> vagy
> a kerítésbe beépített villanyóra  esetleg szerencsésebb-e, mintha a
> ház falához
> lenne a bejövó vascső hozzászerelve, pláne ha az uttest felett
> már nem 4m, hanem 5,5m magasan kell átvezetni a szabadvezetéket

Láttam errefelé olyat, hogy a ház messzebb volt a kerítéstől, kb 10m-re, és a
kert sarkában egy sarokfalat építettek, ami kukatároló, ha jól veszem ki, meg
bejárati kapu is egyben. Ide szerelték fel a 2 collos csövet a kellő magasságig
felfutva, amire bejön a delej, és valszleg az óra is itt van, ez nem látszik
kívülről. Nyilván aztán innen a földben megy tovább a delej. Nem akartak a házon
csúfoskodó bejövő kanócot.

Másik helyen a közelben meg eleve az oszlopról jön a földkábel, és valahol az
udvaron a kerítés közelében van az óraszekrény önállóan állva. Ez jó drága
megoldás.

> vagy
> az msz1600 és az msz172 -t belekavarták az új  msz2364 -be is
> de
> pl. msz2364-610:2003 hibái miatt továbbra is érdemes az msz172-1
> szerint vizsgálni az érintésvédelmet

Az érintésvédelem nem a te dolgod, azt az adott körzetben valahogy csinálják,
attól nem lehet eltérni.

A szabványszámokkal, azok változásával nem vagyok barátságban a kellő mélységig,
szégyen ide vagy oda.