[Epitesz-barkacs] ELMU halozati meres

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Aug. 1., V, 17:04:14 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> bekapcsoltam a 3kW -os vízmelegítőt, lerántotta
> 7Volttal zuhan  a feszültség a villanyóra melletti legközelebbi

> a mérési pont és az utcai villanyoszlop között
> 10m ( x2 =20m )  6mm2 aluvezetéken és 6m (x2= 12m)
> 4mm2 rézdróton, + a 2 éve felújított utcai hálózaton zuhan ennyit

0,027*20/6=0,09 ohm, és 0,017*12/4=0,051 ohm, együtt a kettő 0,141 ohm.

Ha a fogyasztó eredetileg 3kW-os, gondolom 230V-on, akkor az 17,6 ohmos.
Aszondod, hogy a fesz leesik tőle 200V-ra, az akkor 11,4A kb.
A műszerke 13A-t mutat?
Legyen annyi. Akkor a fesz-esés a vezetéken
13*0,141=1,83<2V.

Szóval ott kontakthiba van.
Vagy hát az utcai esik ekkorát tőle, de az gáz, mert ott sokkal nagyobb áramok
vannak, szóval nagyon lekonyulna a fesz, ha ez így lenne. Gondold el, hogy a
környéken 20-an bekapcsolnának valami 1kW-os holmit, az 20kW, 6-szor akkora áram
durván, és ha a 7V-ból 5 kint esik 13A-től, akkor akkor 30V esne, az meg azért
már durva. Főleg, hogy sokkal több fogyasztó is lóghat azon a hálózaton.

További lehetőség: mérési hiba. :-)

> a villanyoszlopokon szigeteletlenül menő kanócok vashuzalból vannak?

Nem, azok alu sodronyok.