[Epitesz-barkacs] ELMU halozati meres

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Aug. 1., V, 18:38:37 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2010.08.01. 17:04:14 +2h-kor írta:

> [...]

ma  du 18h-kor  210Volt -ról zuhant 6Voltot, 204V-ra, aztán visszamászott
210-re, amikor kikapcsoltam a terhelést

> 0,027*20/6=0,09 ohm, és 0,017*12/4=0,051 ohm, együtt a kettő 0,141 ohm.
>
> Ha a fogyasztó eredetileg 3kW-os, gondolom 230V-on, akkor az 17,6 ohmos.
> Aszondod, hogy a fesz leesik tőle 200V-ra, az akkor 11,4A kb.
> A műszerke 13A-t mutat?
> Legyen annyi. Akkor a fesz-esés a vezetéken
> 13*0,141=1,83<2V.
>
> Szóval ott kontakthiba van.

lehetséges, de régóta nem villog, nem rezeg a hálózatom, vagy 20évvel ezelőtt
volt egyszer, amikor a tetőtéri réz-alu sodrat miatt volt kontakthiba, akkor
volt
amperszag, de azóta sem.

> Vagy hát az utcai esik ekkorát tőle, de az gáz, mert ott sokkal nagyobb
> áramok
> vannak, szóval nagyon lekonyulna a fesz, ha ez így lenne. Gondold el, hogy a
> környéken 20-an bekapcsolnának valami 1kW-os holmit, az 20kW, 6-szor akkora
> áram
> durván, és ha a 7V-ból 5 kint esik 13A-től, akkor akkor 30V esne, az meg

értem, mindössze a kontakthiba keresését (vagy kizárását) nem tudom
keresni, mert a villanyóra és a méretlen szakaszon, az oszlopig
"nem nyúlhatok bele"

> azért
> már durva. Főleg, hogy sokkal több fogyasztó is lóghat azon a hálózaton.
>
> További lehetőség: mérési hiba. :-)

a lidli-ben vett fogyasztásmérő V állásban kiírja, tehát akkor az lenne a
vacak

> Nem, azok alu sodronyok.

köszi