[Epitesz-barkacs] oszloprol jovo sodrony

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Aug. 4., Sze, 09:41:05 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> a tetőtartón kilóg az égbe az a vascső, amire a sodrony
> egy kampóval rá van biggyesztve (nem szigetelten), így a tetőtartó
> vascsövénél "csak kvázi kontakthiba jellegű"

Mondhatni így is.

> a tetőn kinyúló vascsövemet leföldelhetem? (villámügyi okok miatt
> szerintem igen)

Persze, szerintem semmi akadálya.

> mert akkor a sodronyt egy bilincs segítségével (villámügyi
> okokból) a vascsövemmel összecsavarozhatnám?

Vagy csak annyit teszel, hogy megpucolod azokat a pontokat, amiken át
érintkeznek, és bekened valamivel, hogy ne tudjon korrodálódni. Nem kicsi erő
van a sodrony és a 2 collos cső között, szóval ha a kontaktpont fémtiszta, jó
lesz az átmenet.

Csak le ne ess, amikor ott matatsz!

Azért előbb ki kéne mérni, hogy tényleg a nullán mennyi is a feszesés. Ez
történhetne úgy meg, ahogy korábban írtam: leversz valami vasdarabot olyan
helyen, ami messzebb van attól a valamitől, amihez hozzá van kötve ez a nulla,
pl valami vízcső, ahogy mondtad, és eközött a levert vasdarab és a bejövő nulla
órához legközelebbi hozzáférhető helye között mérsz feszváltozást úgy, hogy
bekapcsolod a tizenamperes fogyasztót valahova bedugva, hol meg nem.

Itt meg is mértem: a szonda helyett a műhelyben a fölre fektetett nagyméretű
vaslemezekhez mértem, amik jó régóta ott vannak. 1,2V a változás 10A hatására.

A mérést a védővezető és a szonda között is lehet csinálni, mert a védővezető
árammentesen megy el az óra nulla pontjáig, szóval az tényleg a bejövő nulla
potenciálja, ha minden jó, semmi nem zárlatos, nincs szivárgóáram se.

A sodronnyal akkor lehet valamit kezdeni, ha az oszlopon is be van kötve, ha a
nagy fesz-esést ezzel a méréssel tudod produkálni. Illetve, ha tényleg a nulla
sokkal odébb van rákötve az utcai hálózat nullájára, lehet kérni, hogy kössék rá
ott, azon az oszlopon, ahonnan bejön hozzád a delej.