[Epitesz-barkacs] Amper + mm2

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Aug. 9., H, 10:46:27 CEST

Hofferek Attila wrote:

> Uh, mekkorát tud egy ilyen zárlat hegeszteni, leég 15 centi a drótból
> mire lecour a trafóházban az NKI. Két napig alig láttam, az arcomba
> durrant az egész. Épp egy méretlen oldalt kötöttem be az óra alá, de
> két fázis egy csavar alatt összevész :-)

Élmény lehetett. Ezért kell a vastag kanóc, hogy jó nagy legyen a zárlati áram.
Bizti kiovad, nem pedig tűz keletkezik.

Nekem olyan élményem volt, hogy egyenirányítókat helyeztünk üzembe, és nekem
jutott az a szerep, hogy berakjam a biztiket a "vasalóval". Senki nem vette
észre, hogy az alu tokban menő sinek között, amik jó sűrűn voltak szerelve, volt
egy beesett 8-as csavar. Szóval rádugtam az asszem 400A-es biztit a zárlatra.

A hatást az fokozta, hogy a zárlat nem csak a biztit verte ki, hanem a központi
megszakítót is leverte az üzemben, ettől a nagy villanás után egyből jó sötét
lett a csarnokban.

Ha nem elég kemény a hálózat, akkor tényleg lehet vele hegeszteni. A régi cégnél
mesélték, hogy az oroszoknál azon a helyen, ahova ki voltak küldve, hegesztettek
úgy, hogy kábel a fázisba, 3 betonvas összefog, és go. Ha hegesztés, akkor
2-300A kellett legyen. Ha kemény a hálózat, erre a manőverre több kA-re reagál,
azzal nem lehet hegeszteni.
Tulajdonképpen kétkedve fogadom az egészet. Lehet, hogy nem látta a srác, hogy
volt a kábelben valami vasdrótokból vagy bármi ilyesmiből készült előtét
ellenállás.