[Epitesz-barkacs] philips economy

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Aug. 10., K, 10:20:08 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> ilyen néven szereplő energiatakarékos fényelőállítón
>
> 230-240V  ~  szerepel rajta
> ez egyenirányítva  322 - 336V
>
> 207V ~  egyenrángatva is csak  290V
> karácsonykor a 195V ~ esetén csak  273V =
>
> érdemes lenne egy meglevő UPSt feláldozva egy önálló vezetékágat
> végigvinni a lakáson az ilyen modern fényforrásokhoz?

Nem érdemes. A kompakt fénycsövek (ha erre gondolsz) hihetetlen széles
fesztartományban működnek anélkül, hogy észrevennél valami lényeges
fényerőváltozást.

Megmértem toroiddal (tekergethetős trafó nullától a névlegesen túlig), és
egészen kis feszeknél látszik a csökkenés. Talán 100V alatt jóval, már nem
emléxem.

Van egy hiszterézis is persze, vagyis fentről lefele csökkentve a feszt elalszik
a lámpa mondjuk 80V-nál (csak hasraütésre írtam egy számot), de felfelé tekerve
nem gyullad meg, csak mondjuk 130V-nál.

Ez aztán lámpánként változhat. Asszem a 6000K-s lámpával mértem.