[Epitesz-barkacs] tetokibuvo darabszam

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Aug. 12., Cs, 19:41:09 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> hát ez egy olyan komoly indok, ami miatt fogyókúrázmom lenne érdemes

Majdnem, azaz csak mást kellene csinálni: a fogyókúra - már a szóban is benne
van - kúraszerű, tehát időkorlátos cselekedetsor, aminek a révén az ember
rengeteg izmot elveszít, ezáltal drasztikusan csökken a súlya, és örül. Azután
visszaáll a normál, korábbi életmódjához, aminek a következménye, hogy a
négyszer annyi energiát per kiló felhasználó izmok helyett a zsír dominál, tehát
ugyanaz az étrend és mozgásmennyiség (vagy ez utóbbi még kevesebb) az elvesztett
izomtömeg miatt nem fogja felhasználni a régi bevitt energiamennyiséget, tehát
drasztikus hízás indul, aminek a vége a régi súly meghaladása. Ez végülis a jojó
effektus lényege. A kampányszerű fogyás mindig alapvetően izomvesztéssel jár.

Van itt néhány képlet, ami alapján ki lehet kb számolni, hogy az emberben mennyi
a zsír százalék, meg az is megvan, hogy ebből különféle éltemódok mellett mennyi
a tól-ig. Ezekkel talán lehet ellenőrizni, hogy lassan, de sikerül-e zsírt
veszíteni. Ami amúgy rohadt kemény dolog, mert egy kilóban van 7ezer kcal, azaz
kb 30MJ, durván 8kWh energia. Ezt kell elveszíteni, tehát ennek, mint a
felhasználás és a bevitel közti különbségnek kellene lennie tisztán zsírból. Hát
ez igen lassú dolog, és nagyon fáradságos. Jobb nem eljutni oda, hogy legyen mit
lepusztítani.

> ez a mászógyakorlat tényleg szükséges lehet

Mármint kipróbálni, és ha nem sikerül, akkor letenni a veszélyes helyekre való
felmászásról. :-)

Én pl aszondanám bárkinek, mielőtt pl fára mászik, hogy itt egy hely, fogja meg
egy kézzel, és lógjon. Ha nem bírja el magát, helyből bukta. Ez lehet egy
tecnikai minimum.

Aki tud kötélre függeszkedve mászni, arra mondhatom, hogy átment, van esélye,
hogy egy fáról nem esik le, ha amúgy más minden rendben van.

Tetőre meg még reflex, egyensúly... és még a jóég tudja, miféle tulajdonságok
célszerűek. Akinek volt sztrókja, azt pl eltanácsolnám. Elég egy másodpercen
belüli egyensúlyvesztés, és kész, vége.