[Epitesz-barkacs] foldeloszonda

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Aug. 13., P, 10:32:04 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> villanyasz boltokban jarva
> 2 fajta földeloszonda létezik:
>
> "keresztes"
> Keresztprofil 50x50x3 mm
> 5400 - 6600 Ft áron

Szerintem ez a nyerő a nagyobb felülete miatt.

> hogyan tudnám a leütött szondát könnyen leellenőrizni?

V-mérő a nulla és a szonda közé.
Aztán fogsz egy kW-os nagyságrendű fogyasztót, egyik pontja a fázisba, másik meg
erre a földelőre, és nézed a feszt a szonda és az ezúttal árammentes nulla
között.

De lehet a fesz csökkenését is nézni, csak az nem olyan pontos. Erre jó lehet ez
a teljesítmény-mérő is, ha nincs kéziműszer.

> pl. 100Wattos villanykörte fázis és nulla között mutat

Az nudli, inkább valami 2kW körüli fogyasztót keress.

> vagy ha pl. 13A-rel megnyomatva is hasonlót mutatna?

Ezt kell kipróbálni! Amúgy valszleg jó, kérdés, milyen mélyre sikerült leverni.
Végülis melyiket vetted meg?