[Epitesz-barkacs] sodrott kontakthiba

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Aug. 13., P, 18:03:25 CEST

Balázs Bámer  <bamerbalazs at gmail.com> 2010.08.13. 14:15:31 +2h-kor írta:

> Szervusz Mágus!

> Nem hinném, hogy Volta munkássága óta szabvány engedélyezné az alu meg
> a réz összetekerését... ez egyszerűen tákolás. De miért nem mész be
> egy villanyász boltba, és veszel olyan wagót, amivel rezet és alut is
> össze lehet kötni? Levágod, lecsupaszítod, beledugod, 0,01 V
> veszültségesés. Csak ne legyen feszültség alatt...

************************
a szabványossággal  kapcsolatban:

 http://www.villanyszaklap.hu/forum.php?peroldal=100&id=385&forum=forum_view_t
opic_box.php

Volt aki még most is a sodrott kötést isteníti, pedig 1914. január 1. ( a
legelső Biztonsági szabályzat hatálybalépése ) óta tilos. Hol ott még mai is
sokan ezt alkalmazzák.

Az MSZ 1600 is max: 2,5mm vezeték keresztmetszetig engedte a sodrott kötést
max: 2 hónap időtartamra ideiglenes létesítésnél.

 szabvány a sodrott kötést tiltja, max 2 hónapig tartó ideiglenes kötésként
fogadta el.

Itt -és a szabványalkotók is- arról a kötésről beszélnünk, amikor a
vezetékvégeket egymással összesodorják, - egyesek ezt vissza is hajtják- majd
betekerik szigetelőszalaggal. Ezt nevezik sodrott kötésnek.

Elméletileg az első felülvizsgálatnál kb 6-9-év múlva szúrja ki a
felülvizsgáló a sodrásokat.

*************************
és az én élményem

nekem a tetőtérben zárópecsétes dobozban van ilyen sz.r
a méretlen fesz. alatti hálózatban

kb 20évvel ezelőtt hívtam az akkori elmüt, ők nem javítják, hívjak
villanyszerelőt
mert az első toldásig tart az ő feladatuk, onnantól az én gondom.

villanyszerelő jött, csak akkor javítana, ha nem számlás, azaz ő
beazonosíthatatlan
lenne, és így is csak 25eHUF (1990-ben 14eHUF volt a minibálbér)
szóval neki ez a meló így nem jött be

a sodráshoz hozzáfértem, mert már az előző tulajnál is volt amperszag.
aztán az akkori elmünek utólag bejelentettem, és ők nem plombáltak
azóta sem

illetve 3 évvel ezelőtt kommandószalaggal plombálták
www.meevet.hu/downloads/teszt-elmu.pdf

75. Milyen esetben kell utólag bejelenteni a zárópecsétek (plombák)
eltávolítását az ELMŐ és az
ÉMÁSZ területén? (2 pont)
b. Ha közvetlen élet- és vagyonbiztonság van veszélyeztetve.

igazából tűzveszély miatt életvédelmi okból utólagos bejelentéssel
élet(tűz)veszélyt
ismét elháríthatok, csak  áram alatt most nincs nagy kedvem